torsdag 8 juli 2010

Varför jag återuppväcker min blogg



Valet 2006 var spektakulärt i Upplands-Bro kommun. Vår kommun blev känd i hela Sverige genom den vågmästarroll som Sverigedemokraterna fick. Kommunen stod i praktiken stilla i åtta månader. Situationen löstes genom att vi i Folkpartiet tog ansvaret och tillsammans med Socialdemokraterna löste hanslingsförlamningen. Kommunen har mått bra av den ändrade maktfördelningen utan SD:s vågmästarroll.

Jag anser inte att det viktigaste som politiker är debatterna i fullmäktige, hur intressanta de än må vara, utan att det fattas kloka beslut till gagn för medborgarna och att dessa beslut sedan genomförs på ett sätt som är tänkt. Jag har därför valt att koncentrera mitt arbete på att åstadkomma positiva förändringar i kommunen och inte på att berätta om de krumbukter som förekommit under mandatperioden. Jag kommer i kommande inlägg att gå igenom och kommentera mer av vad som vi lyckats med under mandatperioden, liksom tankar inför framtiden. Vill du veta mer detaljerat om vad som åstadkommits under mandatperioden går du in på hemsidan för Folkpartiet i Upplands-Bro.




Inga kommentarer: